Raons per practicar ioga

030

Busques una raó per practicar ioga? Te’n donem 20!


Escoltar

1. Sigues conscient de la teva respiració: Respirar és vida
– La respiració complerta t’ajuda a aconseguir més volum d’oxigen amb menys respiracions, a calmar la teva ment i a fer-la més eficient.
– El Ioga millora el teu funcionament pulmonar i augmenta el ritme de respiració nasal, filtrant aire i ajudant-te amb l’asma.

2. Flexibilitat: Del teu cos i de la teva ment
– La capacitat de sentir el que el teu cos està fent a cada moment, t’ajuda a millorar la teva actitud postural.
– Augmenta la flexibilitat des de la teva primera classe de Ioga i descobriràs que molts dolors i molèsties comencen a desaparèixer.

3. Protegeix la columna vertebral
Una columna sana es nodreix a través de la mobilitat, dóna espai a les teves vèrtebres i revitalitza el teu sistema nerviós.

4. Millorant la teva postura, cuidaràs les articulacions i enfortiràs els ossos
– Augmenta la densitat òssia (osteoporosi), el moviment i la resistència fixen la calç als teus ossos.
– Equilibra la teva fortalesa articular i protegeix els cartílags. Evita l’artritis degenerativa regenerant el teixit cartilaginós.

5. Potencia el Drenatge Limfàtic i millora la circulació sanguínia:
La contracció i l’estirament de la musculatura fan que els òrgans drenin i com a conseqüència afavoreix la circulació dels fluids al cos.

6. Restableix el son:
Mitjançant les postures de Ioga, alliberem tensió física i mental, aconseguint la relaxació que indueix a la son.

7. Serena la teva ment i estimula el cervell:
Sigues conscient dels teus pensaments, l’observació de les fluctuacions de la teva ment t’ajuda a adquirir calma mental, i amb aquesta, més precisió, coordinació i memòria.

8. Regala’t autoestima i millora les teves relacions:
– Experimenta benestar, gratitud, empatia i acceptació. Valora’t a tu mateix com a part d’un gran tot
– L’optimisme et permet una bona interacció amb els altres i a obrir el teu cor.

9. Et fa més fort i resistent:
El manteniment de les àssanes (postures de ioga) tonifica el teu cos físic i mental, creant harmonia muscular en tots els seus aspectes. Ets Runner? El ioga et proporcionarà uns músculs més forts i així evitaràs possibles lesions. Descobreix més!

10. Posa el cor en marxa i regula la tensió:
Els moviments ràpids i lents a la pràctica de Ioga, fan que el ritme cardíac es reguli millorant l’estat cardiovascular i la tensió arterial.

11. Guanyaràs equilibri
L’alineament del cos amb concentració repercuteix també en l’equilibri de la teva vida quotidiana

12. Angoixa i la depressió. Augmenta les defenses:
El Ioga disminueix els nivells de cortisol mitigant la depressió i l’angoixa. Activa els enzims que milloren els nivells de felicitat, augmentant la funció immunitària

13. Relaxa la musculatura:
T’has adonat de quants muúsculs del teu cos es contrauen inconscientment al llarg del dia?

14. Allunya l’estrès
Relaxa, calma la respiració, et centra en el moment present i t’equilibra el sistema nerviós.

15. Mitiga el dolor. Desvincula’t de les emocions
Si aprens a observar les emocions sense implicar-te viuràs sense patiment i afavoriràs la visió transformadora del dolor.

16. Equilibra’t per dins
El teu sistema nerviós, digestiu, hormonal,… s’harmonitza

17. Frena el restrenyiment
La pràctica de les àssanes amb torsió afavoreix el massatge de la zona intestinal facilitant el moviment peristàltic.

18. Regula el teu pes
L’enemic del sobrepès és l’ansietat. El Ioga et serena i t’inspira a fer una vida més sana.

19. Perseverança.
És la única manera de trobar els beneficis en el Ioga. Avança en la teva pràctica.

20. Et pot canviar la vida. Atreveix-te!
El mes important és el que fas per a tu mateix, quan ho fas amb plena consciència et reconeixes com un esser total, la pràctica del ioga és la disciplina que t’acompanya en el camí de fer-te sentir millor amb tu mateix, i conseqüentment amb els altres.