ELS BENEFICIS DEL IOGA PER A RUNNERS

Córrer i fer ioga són dos activitats que es complementen perfectament, però a més, fan que aconsegueixis un equilibri perfecte entre la sensació que produeix córrer i la tranquil·litat del ioga.

El ioga et pot ajudar a córrer més i millor, però sobretot t’aportarà molts beneficis:

  • Millora la teva tècnica de cursa i enforteix els peus: en el ioga els peus són la base per realitzar correctament la majoria de les postures.
  • Controlar la respiració (Pranayama): és un dels fonaments del ioga, aprendràs a controlar-la i a relaxar-la quan estigui alterada i augmentaràs la teva capacitat pulmonar.
  • Disminueix la tensió muscular: s’aconsegueix donar més elasticitat i flexibilitat a totes les cadenes musculars.
  • Redueix el risc de lesions: gràcies a la flexibilitat del múscul existeix menys probabilitat de patir una lesió.
  • Enforteix el tren inferior (quàdriceps, abductors, bessons…): així evitaràs problemes en les articulacions, com el genoll, el maluc o el turmell.
  • Més capacitat de concentració: aconseguiràs més claredat mental i et mantindràs en calma i harmonia amb el teu cos, a més incrementaràs la teva resistència en carrera.

Quan tens el teu cos relaxat i lliure de tensió evitaràs sobrecàrregues i trastorns musculars. Practicant ioga seràs més fort, més flexible, més pacient i una mica més feliç.